top of page
תמונת הסופר/תyuvaloz55

זהו סיפור על סופרסטאר ממורמר

הרבה זמן לא היה לנו סיפור גדול של פרי אייג’נט. בשנתיים האחרונות כולנו עקבנו בייסורים רבים אחרי השיגועים של דווייט האוורד, אבל הסאגה הזו כבר מזמן מאחורינו. לפני סופרמן, היה את פיאסקו המעבר של כרמלו אנתוני לניו יורק בטרייד בו דנבר שדדה מהניקס חצי רוסטר תמורת הסופרסטאר, וכמובן שלפני זה היה את לברון וההחלטה שלו, אולי הסיפור הכי גדול של פרי אייג’נט במילניום הנוכחי, אבל שלושת הסיפורים הללו הם אירועים של אתמול, אין מה לדבר עליהם, זה כמו לדבר על פרקים של “Breaking Bad”. זה כיף להיזכר בזה, זה אדיר להעלות באוב הזכרונות את וולטר ווייט דופק לטוקו את המשרד עם השטויות הכימיות שלו, אבל זה נגמר, הגיע הזמן להמשיך לסדרה הבאה.

והסדרה הבאה, סיפור הפרי אייג’נט הגדול הבא נמצא כבר ממש מעבר לפינה, והגיע הזמן לשים עליו את הזרקור, כי הוא הולך להיות אחד מסיפורי הרקע של השנתיים הקרובות ב-NBA. הסיפור הזה הוא על קווין לאב ומה יקרה איתו בסוף החוזה שלו שנגמר בתום עונת 2015 (טכנית, החוזה נגמר ב-2016, אך ללאב יש אופציית יציאה בתום העונה הבאה)? ולא רק זה, מה יקרה עם מינסוטה אם (או יותר נכון, כאשר) הוא יעזוב?


תמונה

כוכב גדול או רק שם גדול? קווין לאב


נתחיל מהמספרים, שזו המומחיות של לאב. 25.9 נק’ (רביעי בליגה) ב-46.4% מהשדה ו-38.6% מהשלוש, 13.3 ריב’ (שני בליגה), 4.1 אס’ וכמעט חטיפה במשחק. בנוסף, יש לו מדד-/+ של 7.8+ (מקום 6 בליגה), שזה לכשעצמו מרשים בקבוצה שהמדד שלה כקבוצה הוא 5.2+. כלומר, ב-12 הדקות שלאב בממוצע לא על המגרש במשחקים של מינסוטה, הזאבים הופכים להיות אחת הקבוצות החלשות בליגה.

אז הראנו פה שלאב הוא חלומו הרטוב של כל שחקן פנטזי, ויש שיגידו שהוא אפילו מועמד ראוי ל-MVP, והוא אפילו דפק כמה הופעות אורח מבדרות ב”הפמליה” לפני כמה שנים, כך שהוא הרוויח את הזכות להיות השם הגדול של קיץ 2015, או במילים אחרות, הסופרסטאר הבא שהניקס יפספסו בפרי אייג’נסי, אבל אחרי שניפחנו את הבלון הזה שנקרא קווין לאב עם מספרים, בואו נפוצץ אותו עם קצת מציאות. הביקורת הגדולה ביותר כלפי לאב היא כמובן שהוא מעולם לא הוביל את הקבוצה שלו לפלייאוף, אבל לרדת עליו על כך שכל עונה הוא בבית באפריל זה ה-Obvious, בואו נמצא קצת מקומות אחרים.

המקום הזה הוא בעיקר רגעי הקלאץ’. אותם רגעים מונומנטאליים בהם הכוכבים זוהרים יותר חזק מהרול-פליירס אלו הרגעים בהם לאב מראה לנו שאולי הוא לא באמת סופרסטאר אלא פשוט מכונת מספרים. לאב שיחק העונה 20 משחקים עם רגעי קלאץ’ (5 דקות אחרונות עם 5 נק’ הפרש) והמאזן שלו ושל הוולבס במשחקים הללו עומד 13-7, אבל זה לא כל הסיפור. לא פחות מ-7 פעמים הפורוורד מ-UCLA ומינסוטה ניסו לחזור העונה למאזן חצוי ובכל פעם הם כשלו, כאשר השיא מגיע לפני שבוע בהפסד לת’אנדר בבית כאשר לאב החטיא 4 זריקות עונשין בחצי הדקה האחרונה, מתוכן 3 רצופות שיכלו להעניק לוולבס יתרון 2 שניות לסיום.


תמונה

לאב ומינסוטה מפשלים פעם אחר פעם ברגעי ההכרעה


מעבר לרגע המביך הזה, לאב מתקשה להביא את היכולות שלו לידי ביטוי ברגעים המכריעים. הוא הרבה פחות דומיננטי מתחת לסלים ברגעים האלו (מדורג בעשירייה השלישית בין הריבאונדרים ברגעי קלאץ’) והאחוזים שלו נמוכים יותר, גם מהשדה וגם מהשלוש, ובאופן כללי, כל הקבוצה מביכה בקלאץ’ כאשר ההגנה שלהם ברגעי ההכרעה מאפשרת 120 נק’ פר 100 פוזשנים (שווה ערך לההגנה הכי גרועה בליגה). גם אם נותנים איזשהו פס ללאב על כך שלא נשרקה עליו עבירה במשחק הצמוד מול דאלאס בשניות הסיום, שכשמחברים את הכל ביחד, יוצא שלאב הוא בעיקר שם גדול, אבל לא כוכב גדול.

אבל השם הגדול הזה אמור עדיין לעשות מספיק באזז ולצבור מספיק הייפ בשנה וחצי הקרובות מכמה סיבות מרכזיות. האחת, בריכת השחקנים החופשיים די דלה בתקופה הזו. כן, בקיץ הקרוב יכול להיות שלברון ג’יימס ודוויין ווייד וכרמלו אנתוני ודירק נוביצקי יהיו שחקנים חופשיים, אבל חוץ ממלו, אף אחד מהם לא באמת הולך לשום מקום, וגם מלו הוא כרגע שם פחות חם מלאב ולא יהיה לו שוק גדול מדי מחוץ לניו יורק (בנוסף, קבוצות יתקשו להציע לו חוזה מקסימום מכיוון שהוא מרוויח למעלה מ-20 מיליון לעונה). בעונה הבאה יכול להיות שנראה את למרקוס אולדריג’ הופך לפרי-אייג’נט, אבל הסיכוי שהוא יעזוב את פורטלנד דווקא כשנראה שהם חוזרים למעמד של קבוצת העתיד הוא קלוש, כך שלאב הוא לחלוטין הדג הגדול ביותר במים. חוץ מהשמות הללו, אין אף שחקן טופ 15 בליגה שמסיים חוזה.


תמונה

הם כנראה לא הולכים לשום מקום בקרוב, וזה מותיר את לאב כשם הגדול בפרי-אייג’נסי


הסיבה השנייה היא שלאב לא מרוצה. הוא כבר התבטא בעניין בתחילת העונה שעברה, כאשר דיבר על כך שהוולבס חסכו עליו בנסיון לשמור כסף לחוזה מקסימום שיגיע באיזשהו שלב לריקי רוביו (נגיע גם לזה בהמשך), וקשה להאמין שמאז הרבה השתנה. מינסוטה אמנם ניסתה השנה לחזק את הקבוצה מסביב ללאב כדי לנסות להגיע סוף סוף לפוסט-סיזון, אבל גם כנראה שלאב לא בנוי שיבנו סביבו קבוצה כאשר הוא הכוכב הראשי, וגם כנראה שמינסוטה, שוב, לא עשתה עבודה טובה מספיק בבנייה.

ריקי רוביו, כאמור, היה אמור להיות כוכב המשנה ליד קווין לאב, והוא באמת שחקן וירטואוז עם יכולות מסירה מדהימות, אבל הוא גם בדרך הנכונה להיות אחד הקלעים הגרועים בהיסטוריה של הליגה (קולע פחות מ-35% מהשדה, פחות טוב מגל מקל). מלבד לאב וקווין מרטין גם ככה אף אחד במינסוטה הוא לא קלעי מדהים במיוחד (צ’ייס באדינג’ר עדיין צריך להוכיח את עצמו אחרי שנה של פציעות), ועצם העובדה שקבוצות פשוט יכולות לקחת מטר מרוביו בהחלט לא עוזרת בתחום הזה, לא לאחוזים של רוביו ולא לריווח של המשחק.

מעבר לכך, מינסוטה החליטה להחתים מחדש את ניקולה פקוביץ’ בקיץ, שמבחינה התקפית מדובר בהחתמה הגיונית, אבל פקוביץ’ הוא לא סנטר שמתאים לשחק ליד לאב בהגנה. שניהם רכים מדי, לא חוסמים, ומגנים על הטבעת ב-58% בממוצע. רק לשם השוואה, אנדראה ברנייאני, לא בדיוק המודל להגנת פוסט משובחת, מגן על הטבעת ב-50%. עוד סיבה לדאגה היא שעד שחשבנו שהוולבס הצליחו לפגוע בדראפט כלשהו עם הבחירה בטריי ברק, הם שלחו אותו ליוטה תמורת שני שחקנים שלא מוכנים לליגה (שבאז מוחמד וגורגוי דיינג) ובעצם פישלו בעוד דראפט (מישהו זוכר את ג’וני פלין? ווסלי ג’ונסון? לא חשבתי שתזכרו).

בנוסף, קווין מרטין הוחתם ל-4 שנים בחוזה שלא נראה שאף קבוצה בליגה חוץ ממינסוטה חשבה לשלם אותו (28 מיליון דולר) וביחד עם ההחתמה של פקוביץ’ על לא מעט מרשרשים (60 מיליון ל-5 עונות) והמחויבות לרוביו, זו בגדול הקבוצה של מינסוטה לשנים הקרובות. כשלאב מסתכל סביב ורואה לצידו סנטר שלא מסוגל לשמור ביעילות, שוטינג גארד חלול שמפשל ברגעים מכריעים ורכז שקולע באחוזים של גבינה דלת שומן, למה שהוא יהיה מרוצה?


תמונה

הקבוצה הזו מספיק טובה בשביל שלאב יישאר?


יכול להיות שמינסוטה כן תצליח להשתחל איכשהו לפלייאוף במערב העונה, הם עדיין קרובים ל-50%, היה להם לו”ז קשוח יחסית עד עכשיו ולפי המדד -/+ שלהם בכלל אמור להיות להם מאזן 11-23, כך שאין עוד מה להספיד אותם, אבל התקרה של הקבוצה הזו זה סיבוב ראשון ואין דרך לברוח מזה. אבל זה הסיפור של העונה הזו. בתמונה הגדולה, בטווח הארוך, כל הדרכים של קווין לאב מובילות החוצה ממיניאפוליס. הוא לא ישאר שם אחרי 2015 מכיוון שהאנשים שמנהלים את הקבוצה לא רק שלא השכילו להבין שלאב הוא לא שחקן שאפשר לבנות סביבו קונטנדרית, אלא גם פישלו בדרך בה בנו את הקבוצה סביבו.

ועכשיו השאלה היא מה עושים? בפעם האחרונה שקווין כלשהו החליט לעזוב את הקור של מינסוטה זה היה באחד הטריידים ההזויים בהיסטוריה, בו קווין גארנט עבר לבוסטון תמורת אינסוף שחקנים לא משמעותיים והטימברוולבס נכנסו למרתפי הליגה עד שיצאו עם לאב בבחירה ה-5 של דראפט 2008. כעת, חלון ההזדמנויות שלהם עם לאב עומד להיגמר, והם צריכים להתחיל לתכנן אסטרטגיית יציאה שתוציא להם את המקסימום מהמצב המחורבן שהפרנצ’ייז הזה נכנס אליו. האם זה יהיה חילוף ראש בראש מול בלייק גריפין? אולי טרייד תמורת חופן נכסים כמו הטרייד ההוא של דנבר וכרמלו? מה שכן, אסור למינסוטה להיות נאיביים ולחשוב שלאב לא יעזוב כמו שקליבלנד חשבה בזמנו עם לברון. אסור להם לתת לו ללכת בלי תמורה, והם צריכים להתחיל לחשוב מה הם רוצים לקבל תמורתו ואיך הם רוצים שהקבוצה שלהם תראה ביום שאחרי קווין לאב, כי היום הזה הולך ומתקרב.

3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page