top of page
תמונת הסופר/תyuvaloz55

בואו נדבר קצת על פורטלנד

אי אפשר להתעלם מזה יותר, אי אפשר להתייחס לזה יותר כפתיחת עונה חלומית, אי אפשר לפטור את זה בחיבור רנדומלי ולו”ז קליל, הגיע הזמן להתייחס לפורטלנד טריילבלייזרס ולתת להם את הכבוד הראוי. בזמן שכולנו היינו עסוקים בלהכתיר את הקליפרס ואת הווריורס ואת הרוקטס כקבוצות שיכולות להפתיע את הספרס והת’אנדר במערב, הבלייזרס נכנסו בדלת האחורית והפכו לקונטנדרית בין לילה, ועם כל ערב שעובר הם מוכיחים שהם הדבר האמיתי.

הסטטיסטיקות תומכות בכך. לבלייזרס יש את החמישייה שקולעת הכי הרבה בליגה (84.0 נק’), הם בטופ 10 באחוזים מהשדה (46%) ומקום 1 בליגה באחוזים מהשלוש (41.5% עם למעלה מ-24 נסיונות), הם ראשונים בליגה ביעילות התקפית ובטופ 10 באחוזים מהשלוש של היריבה. בנוסף, הם בטופ 5 בנק’ בצבע ובטופ 6 בנק’ מחוץ לצבע, ואת האמת, צריך ממש לחפש עם זכוכית מגדלת כדי למצוא טור סטטיסטי בו הקבוצה של טרי סטוטס לא מבריקה.

את הקרדיט חייבים לחלק לסטוטס עצמו, שבשנה השנייה שלו על הספסל של פורטלנד מעמיד קבוצה מאומנת ומוכשרת שנכון לרגע זה מחזיקה במאזן הטוב בליגה (4-22). כיאה לחניך של ריק קרלייל, הקבוצה שלו מניעה את הכדור בצורה מושלמת בהתקפה, וכל שחקני החמישייה שלו באים לידי ביטוי בשיטה שהוא בנה עבורם. ההוכחה הטובה ביותר לכך היא שפורטלנד היא הקבוצה היחידה שמכניסה שלושה שחקנים לטופ 20 בקטגוריית האחוזים האפקטיביים מהשדה (קטגוריה שמשקללת קליעות בחדירות, בפול אפ, זריקות רגילות וקאץ’ אנד שוט), כשהשלושה הללו הם דווקא ווסלי מת’יוס (62.4%, חמישי ברשימה), ניק באטום (57.8%, 9 ברשימה) ורובין לופז (53.7%, 20 ברשימה).


Image

האב הבן ורוח הקודש. סטוטס, אולדריג’ ולילארד מובילים את הבלייזרס לראשות הליגה


העובדה שהאופציות ה-3, 4 ו-5 בהתקפה של פורטלנד נמצאות כל כך גבוה בקטגוריה שגורמת לדריל מורי להרטיב במכנסיים היא בעיקר מכיוון שהאופציה הראשונה והשנייה נמצאות בכושר שיא. למרקוס אולדריג’ הוא הפאוור פורוורד הטוב בליגה כיום (ויסלח לנו הקורא קווין לאב), כאשר הוא מחזיק כמעט בכל נשק אפשרי. הוא קולע מחצי מרחק (45.3% בזריקות מחוץ לצבע), הוא חיה בצבע (מוריד 11 ריב’ למשחק) ובעיקר, הוא לא מפסיק לרוץ (רץ בערך 4 ק”מ למשחק, כמות דומה לזו שרצים פול ג’ורג’ וקווין דוראנט, לדוגמא), מה שהופך אותו למושלם לשיטה של סטוטס, שלא פעם שולח אותו לסיים מתפרצות לפני שהשומר שלו מספיק להגיב בכלל.

החצי השני של אולדריג’ הוא איש הברזל, דמיאן לילארד. רוקי העונה שעברה מבסס את עצמו לאט לאט כאחד מחמשת הרכזים הטובים בליגה, כאחד שיש לו את כל הכלים. הוא גם קולע משלוש באחוזים מטורפים (42%, יותר טוב מסטפן קרי), גם חודר חסר פחד (קולע 5.3 נק’ לערב ב-7.9 חדירות, מה שמציב אותו בטופ 15 בקטגוריה המונפצת הזו) וגם ממשיך להיות מוסר איכותי (העונה עם 5.8 אס’ לערב). מעבר לכל זה, לילארד מקבע את מעמדו כמעט מדי ערב כאחד משחקני הקלאץ’ הגדולים בליגה, כשבאמתחתו כבר שלושה סלי ניצחון העונה (מול פיניקס, מול דטרויט ואתמול מול קליבלנד). כשיש לך רכז כזה בשנתו השנייה, והפאוור פורוורד האולסטאר שלך בעונת קריירה, ושאר שחקני החמישייה שלך ממלאים את התפקיד שלהם בשלמות, קשה לבנות טיעון נגד הבלייזרס.


Image

ממלאים את התפקיד שלהם בצורה מושלמת. באטום ומת’יוס


אז אחרי כל הסופרלטיבים והחגיגות, האם הם באמת שם? האם הם באמת קונטנדרים? האם יכול להיות שהם לא גרסת ה-NBA של קנזס סיטי? מבחינה הגיונית, לבלייזרס יש הכל. יש להם את הכוכב שיכול לגמור אותך בצבע עם אולדריג’, יש להם את הקלאץ’ פלייר עם לילארד, יש להם את השלשנים הקטלניים עם באטום ומת’יוס ויש להם אפילו הגנה על הטבעת שלא מוערכת מספיק עם רובין לופז (מגן על הטבעת ב-43.5%, רק 2% מתחת לרוי היברט הדגול). אפילו הספסל השתפר יחסית לפח שהיה שם שנה שעברה עם מו וויליאמס ודורל רייט. אז אולי באמת מדובר בקבוצה הטובה במערב?

את התשובה לשאלה הזו נגלה רק בפלייאוף, אבל בינתיים בואו לא נרתום את העגלה לפני הסוסים. פורטלנד אמנם נראית מעולה, ולפרקים נדמה שהיא לא מסוגלת להחטיא מהשלוש, אבל יש כמה סוגיות שהיא תהיה חייבת לטפל בהן על מנת לתרגם את ההצלחה שלה בעונה הרגילה להצלחה בפוסט-סיזון.

הראשון הוא ההגנה. פורטלנד כרגע מדורגת במקום ה-19 ביעילות הגנתית בליגה. מבין כל קבוצות הצמרת זהו הדירוג הכי נמוך ביי פאר, כשאפילו יוסטון והקליפרס מדורגות גבוה הרבה יותר מהבלייזרס (מקומות 8 ו-9). טרי סטוטס חייב להתחיל לחשוב על פתרונות כאשר הזריקות יפסיקו להיכנס, וזה כמובן רק ברמת המאקרו. ברמת המיקרו, לפורטלנד חסר סטופר הגנתי ברמה גבוהה. מת’יוס מנסה להיות כזה ובאטום בנוי להיות כזה, אבל הם עדיין לא קרובים לרמה של אנדרה איגודלה או קוואי לאונרד, ובהחלט יש ממה לחשוש כאשר תיתכן סדרה בה קווין דוראנט וראסל ווסטברוק יגיעו לביקור. סיבה נוספת לדאגה היא ההגנה הרופסת משהו של לילארד, אבל נראה שהוא טיפה משתפר בעניין הזה העונה (מחזיק את היריבים שלו העונה על מדד של 15.6, קרוב לממוצע של הליגה), אם כי יהיה מעניין לראות איך הוא יתמודד לראשונה עם האינטנסיביות של הפלייאוף.


Image

לילארד מסוגל להתמודד בכלל עם שחקנים כמו סטף קרי בהגנה?


וזוהי הסוגיה השנייה. חוסר ניסיון בפוסט-סיזון הוא משהו שיכול לחסל עונה מושלמת בשבוע. זוהי כנראה הסיבה המשמעותית ביותר שאני לא רץ להכריז על הבלייזרס כפייבוריטים במערב, מכיוון שבמאני טיים, באפריל, במאי, ביוני, כאשר הנסיון מדבר ולא רק היכולת, לקבוצות שהיו שם כמו OKC וסן אנטוניו יש יתרון יחסי. יכול מאוד להיות שסטוטס יזכה בתואר מאמן העונה, אבל בסדרה מול פופוביץ’ קשה לראות אותו מנצח, וכנראה שזה משהו שפורטלנד, כפרנצ’ייז, יצטרך לעבור על מנת לבסס את עצמו כמועמד לגיטימי לזכות בתואר בשנים הבאות.

הסוגיה השלישית היא כמובן עננת הפציעות, שמרחפת מעל כל קבוצה, אבל במיוחד מעל פורטלנד. דבר ראשון, מכיוון שזו פורטלנד ולמרות שהמזל הרע עבר רשמית לבולס תמיד צריך לזכור שמדובר בפרנצ’ייז מקולל מהבחינה הזו, ודבר שני, מכיוון שאצלם כל שחקן חמישייה שנפצע הוא קריטי. המעבר מרובין לופז לג’ואל פרילנד או מווסלי מת’יוס לדורל רייט הוא דרמטי בשיטה של הבלייזרס ביחס למעבר מדני גרין למרקו בלינלי אצל הספרס או מת’אבו ספולושה לג’רמי לאמב אצל הת’אנדר. כמובן שאם הכוכבים לילארד או אולדריג’ יפצעו זה יפגע בסיכויי הקבוצה להצליח, כמו אצל כל קבוצה, אבל במקרה של פורטלנד, פציעה של שחקן חמישייה אחר תפגע לא פחות.


Image

אין חכם כבעל נסיון. פופ ממתין בפלייאוף כדי ללמד את הבלייזרס את הלקח הזה


בנוסף, יש דברים נוספים במשחק של פורטלנד שעדיין לא ברמה הגבוהה ביותר של קונטנדריות. לילארד, לדוגמא, מסיים ליד הטבעת רק ב-30% ואף שחקן אחר לא יכול ליצור מכדרור (מת’יוס הוא החודר השני הכי טוב בקבוצה, עם 1.7 חדירות למשחק). בסדרת פלייאוף בה אפשר לבצע התאמות וקבוצות מגיעות עם תכנית איך למנוע מהקבוצה השנייה את האופציות הטובות ביותר שלהן בהתקפה, יהיה מעניין לראות איך הבלייזרס יגיבו. כרגע הם מלכת הכיתה של ה-NBA, אבל בפלייאוף זה יהיה המבחן האמיתי הראשון שלהם. אני אישית מאמין שאם הם יצליחו לשמור על המקום ה-1 במערב, הם יכולים להגיע לגמר האזורי, אולם עדיין התקרה של אוקלהומה וסן אנטוניו היא גבוהה מדי עבורם. עם זאת, זה יהיה שכר לימוד חשוב מאוד, בדיוק כמו השכר לימוד שאינדיאנה שילמה בשנתיים האחרונות.

6 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מאני טיים באמצע דצמבר

סן אנטוניו היא האלופה המכהנת. אוקלהומה, כאשר כולם בריאים, היא arguably הקבוצה הטובה בליגה. גולדן סטייט היא הקבוצה הכי כיפית לצפייה בליגה....

コメント


bottom of page