top of page
תמונת הסופר/תyuvaloz55

Seems Every Path Leads Me To Nowhere

בן אדם כלשהו נפרד מחברה שלו, הוא אומר שזה הדדי, זה אומר הכול. באקט נועז משהו, הוא מחליט לצאת למסיבה, לראות את השוק. הוא שותה קצת, מתחיל עם כל מה שזז ופתאום, בערך ב-4 בלילה, או בבוקר, תלוי איך מסתכלים על זה, הוא מוצא לעצמו מישהי מספיק שיכורה כדי שתיפול לזרועותיו העורגות למגע. הנה, חושב לו הבן אדם האלמוני, אני חוזר לעניינים כל כך מהר, הכל טוב. למחרת הוא יקום, ישפשף את עיניו ויבין שהוא אידיוט.

כולם מכירים את התחושה הזו, ובמקרה הזה היא באמת נמשכת לילה אחד, ולאחריו אותו בן אדם מבין שלחזור לעניינים זה לא מפגש רנדומלי עם פצועה במסיבה, אלא תהליך ארוך, לפעמים כואב, אבל הכרחי. הבעיה אצל לאנס בלאנקס ולון באבי, האחראים על ענייני הכדורסל בפיניקס סאנס, זה שהם עדיין עם הפצועה.

פיניקס איבדה בקיץ את הפרנצ’ייז פלייר שלה בעשור האחרון, סטיב נאש, ואת הסייד-קיק הגריאטרי שלו, גראנט היל. תמורת היל היא קיבלה אוויר, ותמורת נאש היא קיבלה אוויר בדמות 4 בחירות דראפט של הלייקרס (לוטרי כנראה הם לא יקבלו מהן). במצב כזה רוב המועדונים מודיעים על סיומה של תקופה ותחילתה של בנייה מחדש. כך היה בקליבלנד אחרי שלברון עזב, כך רוב האניגן הכריז לאחר הטרייד על דווייט האוורד בקיץ. לפעמים הבסיס של הקבוצה שלך בתוספת מה שקיבלת בטרייד מספיק טוב כדי להתאושש מאובדן הכוכב שלך ומביא לחזרה זריזה לעניינים כמו אצל דנבר שלאחר כרמלו אנתוני. לפעמים הבנייה מחדש לוקחת קצת הרבה זמן, עקב פציעות והתבשלות של שחקנים, כמו במינסוטה שלאחר קווין גארנט. אבל מה שנעשה העונה בפיניקס הוא באמת מוזר.

הסאנס יכלו להודיע על בנייה מחדש, ואף אחד לא היה מופתע. הם היו יכולים לוותר על העונה הזו, לעשות טאנקינג מכוון, להרוויח כדורים רבים בלוטרי ואולי להנחית כוכב גדול בדראפט. ביחד עם הכסף שהתפנה מעזיבת נאש הם היו יכולים לפתות פרי אייג’נטס גדולים לקבוצה אטרקטיבית וצעירה. בפועל, מה שקרה הוא שהסאנס ירו לעצמם ברגל.

פיניקס היא ממש לא הקבוצה הגרועה בליגה, היא במצב הרבה פחות טוב, היא באזור הדמדומים. אסיפת השאריות שנעשתה בקיץ אחרי שנאש והיל נטשו מזכירה מישהו שלא אכל כל היום אז הוא אוכל ב-1 בלילה אגוזים עם קטשופ. הסאנס יצאו שבעים, אבל לא היה עדיף להם להשקיע במשהו איכותי?

גוראן דראגיץ’, לואיס סקולה ומייקל ביזלי הם שחקנים ראויים בליגה, וביחד עם גורטאט, שאנון בראון, ג’ארד דאדלי ופי.ג’יי טאקר יש בפיניקס קבוצה שביום מאוד משעמם אולי אני ארצה לראות, אבל זו בדיוק הבעיה, הם לא טובים מספיק בשביל הפלייאוף, הם לא גרועים מספיק בשביל מקום בלוטרי. כל זה היה מתקבל אם זו הייתה קבוצה צעירה של שחקנים שעוד לא הגיעו לתקרה שלהם, אבל כמעט כל שחקני הרוטציה של הסאנס כבר מזמן עברו את גיל הילדות (גורטאט-28, סקולה-32, דאדלי-27, דראגיץ’-26, בראון-27, צ’אנינג פריי-29) ואמורים להיות בשיא הקריירה.

מעבר לסגל המאותגר כשרונית, יש עוד שתי בעיות שעליהן באבי ובלאנקס צריך לתת את הדין. כחלק מאיסוף הזבל של שאר הקבוצות בקיץ ליקט הג’נרל מנג’ר של הסאנס את חביב המדור, מייקל ביזלי. ביזלי הוא שחקן מוכשר מאוד (ואפילו יש כבר סינדרום על שמו שנראה שמדביק את כל הבחירות השניות בדראפטים האחרונים), אבל אחרי 4 עונות מאכזבות בליגה בסאנס היו צריכים לדעת שביזלי הוא אינו פרנצ’ייז פלייר, וגם לא שחקן חמישייה מוביל. הם הימרו על הסוס הלא נכון. אפשר להגיד שזו חכמה בדיעבד, וכל ג’נרל מנג’ר חייב לעשות הימור כלשהו באיזשהו שלב, אבל העובדה שההימור הזה לא מזכיר את ההימור של דאלאס על השחקן שנבחר מקום אחד מתחת לביזלי לא מפתיעה אף אחד בליגה.

הבעיה השנייה היא בחסימת השחקנים הצעירים. בעוד בפורטלנד פינו את הבמה ונתנו במודע את המפתחות לרוקי צעיר ומבטיח כמו דמיאן לילארד ונותנים הזדמנויות בחמישייה למייארס לאונרד, בסאנס החליטו לעשות הפוך. קנדל מארשל הוא אחד הרכזים היותר טובים שנבחרו בדראפט האחרון (נתן עונת שיא מבחינת אסיסטים בצפון קרוליינה) והשבוע הוא נתן דאבל-דאבל ראשון בליגה, אבל הביאו על הבלטה שלו את גוראן דראגיץ’. מרקיף מוריס הוא פאוור פורוורד מבטיח מקנזס, שנתן עונת רוקי לא רעה בכלל, אבל לואיס סקולה בכל זאת הוחתם כדי למלא את הצבע של הסאנס בעוד בשר לבן מלא שומן וחוסר אתלטיות. סקולה ודראגיץ’ הם לא שחקנים רעים בכלל, אבל הם לא מה שקבוצה בבנייה צריכה. במיוחד פיניקס.

פיניקס היא לא קבוצת כדורסל רעה, אבל השילוב הזה, של קבוצה לא צעירה, ביחד עם ההימורים הרעים והאטת ההתקדמות של הכשרונות הבוסרים, לא תמשוך שום כוכב שהחוזה שלו נגמר בקיץ הקרוב. בהתנהלות שלה בקיץ הנהלת הסאנס לא פסחה על שום טעות ובעצם הביאה את עצמה למצב דומה לזה ש-Alice in Chains שרים עליו.

7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page